June 5, 2013

Las Vegas-Los Angeles másként

Nem minden utazó tud autót bérelni vagy esetleg vezetni. 
Azoknak szükségük van egy tömegközlekedéses megoldásra.
 A megoldás nagyon egyszerü. Megabusra kell felülni.


A buszok kényelmesek és tiszták. A legtöbb esetben nincsenek tele így lehet terpeszkedni is.



 Los Angelesben a Union Stationtől indulnak ezek a buszok
 Las Vegasban a központi buszállomásra érkeznek be.

A jegyet online kell elore megvenni.
De például okos telefonnal akár indulás elött 5 perccel is lehet kapni.
Viszont aki sporolni akar annak ajánlatos előre megvenni, mert úgy jelentősen olcsóbb.
Mint a képen látszik, akár $1-ért is lehet jegyet venni az egész útra.
Nem kacsa, de nem könnyű dolog. Azoknak sikerül csak, akik időben foglalnak. Ahogy közeledik az utazás időpontja, úgy emelkedik a megvásárolhato jegyek ára. Persze az utolsó pillanatban sem egetverő.
Például mikor-e sorokat írom az egy óra múlva induló jegyek ára csak 20 dollár.
Sajnos a buszmegállót nemkönnyű megtalálni. Nagyon kicsi tábla jelzi csak. Én is kb 5 percig kerestem és kérdezösködtem mire valaki tudott segíteni. Indulásnál láttam, hogy egyik utitársam volt az.

 Kénytelen voltam személyesen kipróbáni, mert nem szeretek olyasmit írni a blogban amiröl nincs tapasztalatom.
Tehát kezdem ott, hogy jeggyel a kézben ( nekem a telefonomon volt a jegy) vártam. A jegyet akkor vettem illetve rendeltem meg, mikor már megtaláltam a megállót.
Csak bemutattam a buszsfőrnek és az elegendő volt.
Aztán írtam nekik egy sms-t, magyarul, de nem válaszoltak :(
(hehe, véletlenül persze)
 Nekem nem volt csomagom, csak egy kisebb hátizsák ezt felvittem magammal a buszra. Másoknak azonban volt böröndjük is, az a csomagtérbe került. Mikor minden utas felszállt és helyet foglalt a buszvezető bemutatkozott és elmondta, hogy mennyi ideig fog tartani az út és az egészet megállásnélkül levezeti majd.
Emeletes a busz, aki időben érkezik az akár közvetlen az emeleti ablaknál kaphat helyet. Én inkább az alsó szinten foglaltam magamnak egy dupla ülést. Mint késöbb láttam, kivétel nélkül mindenki így ült, ebből kiindulva a busz csak félig volt.
 Akinek a telefonja töltésre szorul az menetközben töltheti, de van elég konnektor laptopot is tölteni. Minden sorban van legalánn 2 konnektor. Lehet internetezni is, mert van WIFI a buszon. Az igaz, nem a leggyorsabb, de mit várjunk el, amikor a legtöbb utas a netet bújja.
Minden különösebb esemény nélkül megérkeztünk az előre bejelentett időre.
Érkezés elött a busz vezető elmondta, melyik csatlakozó busz hova visz tovább Las Vegasban.

Én csak egyetlen vonalat próbáltam ki, de lehet Los Angeles és San Francisco között is utazni velük.
Aki pedig a keleti partvidéket akarja bejárni hasonló módon, annak sokkal nagyobb választási lehetősége van.

No comments:

Post a Comment