April 19, 2013

Utah - Colorado - Arizona körút 3. rész

Durangoból délnek vesszük az irányt Új Mexikó felé. Terveink kicsit eltérnek, Romesz Albuquerque-be (albukörkibe) menne, én Arizónának... így szinte szó szerint árkon bokron keresztül vergődünk át egy farmterületen. Új Mexikóban érdekesek a közlekedési lámpák... Nem függőlegesen vannak.

Hanem vízszintesen:

Holdbéli tájakon haladunk:

Innen már elindulunk hazafelé. Útba ejtjük a Four Corners-t, ahol 4 állam találkozik egy pontban.
Indián területen van, így a nemzeti park belépő nem érvényes ide. Minden olyan látványosságnál, ami indián területen van, külön kell fizetni. $3 fejenként. Csak kézpénzt fogadnak el és a legközelebbi pénzautómata 5 mérföldre van. Hálaadáskor, Karácsonykor és Újévkor zárva vannak.

Körben piacbungallók árulják az indián portékát és lángost (illetve ami a legjobban hasonlít rá itt az államokban: navajo fried bread.)
Innen az allamhatárokon ide-oda ugrálva megyünk tovább keletre. Ha már erre járunk, érdemes megkukkantani a Goosenecks State Parkot Utah-ban. Nagyon szép kanyargós a San Juan folyó és ezeket a libanyak szerű képződményeket vájta ki a sziklák közé. Egész évben nyitva van, nincs belépő. Nekünk nagyon szeles volt az idő, de élveztük minden percét.

Goosenecks State Park, Utah

Volkswagen a Goosenecks Állami Parkban
Innen indulunk tovább nyugatra. A szél egyre erősebb. Mivel még sosem voltunk a Monument valley-ben, természetesen nem hagyhatjuk ki. A levegő poros, a látótávolság jelentősen lecsökken. Ezen a területen is nagyon melegek a nyarak, de kellemes enyhe telek vannak. Viszont ha fúj a szél és viszi a homokot, az nagyon kellemetlen tud lenni. Monument Valley is Navajo Nation indián terület. Belépő 5 dollár kocsinként.

Volkswagen úton a Monument Valley-be

Monument Valley

Ha nem megyünk be a sziklák közé, akkor ezt látjuk. A fényképet jelentősen fel kellett javítani, mert a por eléggé levett a kontrasztból.
Természetesen be lehet menni a sziklák közé. Mi inkább kihagyjuk. Egyrészt a szél olyan szinten fújja a port, hogy félek fényképezni, fogaim alatt ropog a homok és nem szívesen tölteném az éjszakát itt, így felkerekedünk, hogy keressünk egy kempinget egy nyugodtabb területen.

Homok

Ha az idő szép, természetesen le lehet menni a földútra. Bérelt autóval bele kell kalkulálni, hogy a biztosítás érvényét veszti, ha földútra visszük a kocsit. Ha nem történik semmi, akkor persze semmi gond, de ha bármilyen probléma adódik, akkor bajban vagyunk. Nem ajánlják alacsony fekvésű autókkal a túrát. SUV, Jeep stb. oké, de egy Ford Mustang nem erre való, mert a nagyobb kövek, huppanók megsérthetik a kocsi "hasát".
Földút a sziklák közé
Panoráma
Page-be indulunk, hogy ott töltsük az éjszakát, annak reményében, hogy ott kicsit enyhébb a szél. Találunk is egy kempinget, vacsizunk, borozunk, én elmegyek kicsit fotózni, majd másnap hajnalban Grand Canyon North Rim felé vesszük az irányt.

A kemping mellett egy szikla van, ami szinte könyörög, hogy másszak fel rá :) Nagyon szép a lemenő napban.

Kemping a szikláról

A Grand Canyon North Rim (északi perem) sokkal kevésbé látogatottabb, mint a South Rim (déli perem). Ha valaki azt mondja, hogy "voltam a Grand Canyonnál", az szinte 100%, hogy a déli részt érti alatta. Pedig ohh, de szép az északi oldal. Nincs úgy kiépítve, mint a park déli része, 1000 lábbal magasabban fekszik, így időszakosan van csak nyitva. Az első hóeséskor lezárják és május körül nyitják ki újra.

Innen egyenesen haza megyünk, hogy kipihenjük a majd 2000 mérföldet, amit 4 nap alatt vezettünk le... khmmm.... vezetett le Romesz, hehe :)

1 comment:

1. Ez igy igaz, de azért én bérautósoknak nem ajánlanám. Mert ha valami történik akkor az autó biztosítás érvényét veszti.