November 17, 2012

Utah-Colorado-Arizona körút 2. rész

Sokaknak, mikor a nyugati partra jönnek, meg sem fordul a fejükben, hogy Colorádóba ellátogassanak, mert "kiesik" a megszokott (vagy inkább népszerű) California, Nevada, Utah, Arizona négyesből. Pedig igazából nincs annyira messze és szépségben határozottan megállja a helyét a többiek között. Most ezt az  államot (vagyis a dél-nyugati csücskét) szeretnénk megmutatni. Azonban ezt az utat nem ajánljuk a téli hónapokban, sok szakasz le van zárva a hó miatt.

COLORADO
A térkép abból a szempontból jobb, mint a GPS, hogy nem csak azt látja az ember, hogy merre mennek az utak, de azt is jelzi, hogy melyek a lélegzetelállítóan szép panorámautak. Bár lehet, hogy csak a mi GPS-ünk elavult... De a nem előre szervezett utakra határozottan előnyös a "papírforma". Így ismét a sokkal hosszabb utat választva autókázunk Coloradoban. Az 50-es és 550-es helyett a 141-es és 145-ös úton akad el a lélegzetünk szinte mérföldről mérföldre.

Kifejezetten autókázós vagy esetleg motoros túrának való ez a rész. Persze sokat dob a latba, hogy az ősz éppen ezerrel tombolt és a lombhullató fák koronája ezer színben játszott... Korai indulás után az első "WOW" úgy 5 mérföld után hangzik el, mikor rákanyarodunk a 141-es szerpentinjeire.
Szóval az út végig patak mentén halad, csodálatos sziklaképződményekkel, útra nyúló fákkal, ha nincs vadászszezon, akkor bizonyára kódorgó őzekkel a kora reggeli és alkonyati órákban. Aztán a táj megváltozik és ilyen szoknyás hegyvonulatok mellett haladunk hosszú mérföldeken keresztül:

Azt hiszem ezen a részen sikerült a legszebb képeket készíteni. Az ősz egyszerűen lenyűgöző. Meg a táj is.

Ilyen scenic drive-ok panorámautak mentén viszonylag gyakran van piknikezőhely. Annál ritkábban benzinkút. Bár bérautókkal valószínű semmilyen problémába nem ütközik az ember, hiszen a fogyasztásuk rosszabb esetben is 8-9 liter, de a mi kis Volkswagenünkkel figyelni kell, hogy mindig legyen elég üzemanyag a tankban. Na de visszatérve a piknikre... amerikai utazás/kirándulás során az ember nagy valószínűséggel jobban hajlik arra, hogy csak hidegkaja és junk gyorséttermi ajánlatok között válasszon. Üdítő megoldás lehet, amit mi csináltunk és a korábban említett pihenőhelyek erre tökéletesen megfelelnek:

Ha kempingezünk, akkor méginkább kézenfekvő, hogy grillezünk. Minden hozzávalót meg lehet vásárolni az élelmiszerboltban. A húshoz vehetünk marinádot, a fűszerek kis zacsiban vannak kiadagolva és vízzel kell összekeverni. Krumplit, zöldségeket, kenyeret szintén kapni. Faszenet kis kiszerelésben is árulnak, ilyenkor érdemes olyat venni, ami begyullad gyufával. Papírtányért fillérekért lehet találni. Összességében lehet, hogy egy kicsit költségesebb, mint bekapni egy hamburgert sültkrumplival, de az élményért szerintünk megéri.

Ja, és azt elfelejtettem, hogy ez a kis gyöngyszem patakparton van...

Teli pocakkal folytatjuk utunkat. Az idő csodálatos. Itt 7000 láb (2100m) magasságban kocsikázunk, nem is sejtve, hogy hamarosan a kis Volkswagenünk "élete" eddigi legnagyobb megpróbáltatása elé áll. Mikor a 141-esről elérjük a 145-ös utat, és az út menti útlezárásra alkalmas sorompókat megpillantjuk, akkor már sejtjük, hogy itt az út felfelé fog menni. Az 55 mph (sebességkorlátozó) táblára jóízűen ránevetünk, majd padlógázzal harmadikban (néha második) 25-el elkezdünk kapaszkodni.

Egészen 3100 méterre (10200 láb) visz fel az út és a hozzátartozó "tavalyi hó", örökzöld tűlevelűek és hideg levegő fogad minket, amint oly' komótosan közelítettünk meg.

A látvány lenyűgöző. Amint írtam, tipikus autókázós/motorozós túra. Olyan farmok mellett haladunk el, hogy még most is azon gondolkozunk, hogyan lehetne ott egy kis házikót venni. A patak mellett marhák legelésznek, otthonosnak kinéző log kabinok... hajjajj...

Mikor elérjük Cortezt, Starbuckra kezd fájni a fogam... GPS elő, legközelebbi Starbucks 35 mérföld, Durangoban. De hát úgysincs utiterv, így arra vesszük az irányt. Durango egy túrista város, télisportok kedvelőinek egy igazi kis paradicsom. A belvárosa imádnivaló. Ha valaki bármilyen okból arra jár, feltétlen nézze meg.

Kávé után irány a kiszemelt kemping... (lezárva a télre), aztán irány egy másik (GPS ajánlatára, házak közé keveredünk), aztán már mindegy, csak találjunk valamit. :) Szerencsére sikerül egy RV parkot felfedezni potom 45 dollárért (asszem motel olcsóbb lett volna), de lepihenünk, hogy másnap Arizóna felé vegyük az irányt.

u.i: tudom, hogy ez nem a megszokott útleírás, hanem egy képes beszámoló, de Romesz lustálkodik és rámbízta a feladatot... így ez lett belőle...

folyt. köv...

1 comment:

1. Nagyon jó kedvcsináló mindkét leírás. Májusban megnézzük ezeket a helyeket és remélem a közös sör is összejön.